Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pawel11
    Drive
    • 2010
    • 99

    Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?

    Tu jest kompletny opis montowania spryskiwaczy reflektorów (do OI), i opis wszystkich problemów z tym związanych:
  • MarcinOlsztyn
    Classic
    • 2008
    • 1

    #2
    Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?

    Właśnie planuję zakup skody octavii 2 z silnikiem diesla. troche zaczelem sie juz rozgladac po rynku ale nie do konca wiem na co w takich atach zwrocic uwage? co jest istotne przy wyborze i która wersja jest najmniej niezawodna?

    Komentarz

    • oculus
      Ambiente
      • 2008
      • 228

      #3
      Re: Jaką wersję octavii 2 z silnikiem diesla wybrać?

      Zamieszczone przez MarcinOlsztyn
      która wersja jest najmniej niezawodna?
      Wszystkie wersje są bardzo niezawodne :P
      Skoda Octavia Scout 2.0TDI

      Komentarz

      • zurcio
        RS
        • 2008
        • 2046

        #4
        Zamieszczone przez MarcinOlsztyn
        na co w takich atach zwrocic uwage
        znajdziesz to wszystko na forum
        Zamieszczone przez MarcinOlsztyn
        która wersja jest najmniej niezawodna
        nie ma czegoś takiego :P , zależy co chesz mieć, to tak jak z wyposażeniem
        Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

        Komentarz

        • paulob1
          Rider
          • 2008
          • 470
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          A to dziwne co piszecie...Poczytajcie może artykułu w Autoświecie z 20 października.Tam jest test Passata 2,0 TDi z takim samym silnikiem jak w octavii 2ce. Ogólnie mówiąc tragedia!!!

          Komentarz

          • Klauzero
            Rider
            • 2008
            • 575

            #6
            Na czym polega ta tragedia? 2.0 to rozwinięcie sprawdzonego 1.9 TDI ze zmianą głowicy na 16V oraz zamontowaniem pompowtryskiwaczy na dwie śruby zamiast jednej. Pękające głowice to problem rozwiązany, hałas teoretycznie powinien być minimalnie niższy, a jest to w zasadzie jedyna odczuwalna wada silników PD (no może, poza wydumaną olbrzymią turbodziurą), a to że redaktorzy Auto Bilda przejechali się kilkoma CR, nie usprawiedliwia takiej oceny.

            Fakt, faktem uzyskanie normy emisji spalin Euro 5 jest dla PDków prawie nierealne, a kultura pracy jest zdecydowanie niższa od CR, ale coś za coś. Tak czy owak, klamka zapadła i teraz będziemy mogli tylko narzekać, że szyna się zapchała, albo wtryskiwacze piezokrystaliczne odmówiły współpracy z paliwem, zamiast pisać, że TDI PD budzi rano sąsiadów i od pół miliona kilometrów nic w tej kwestii się nie zmienia. Mimo wszystko mam nadzieję, że po całkowitym przejściu na CR w koncernie VAG nikt nie będzie narzekał. Szczególnie interesuje mnie nadchodząca nowość - 1.6 TDI CR, być może warto poczekać...
            Mądry Polak po ©kodzie...

            Komentarz

            • wojtisek1
              Rider
              S_OCP Member
              • 2007
              • 429

              #7
              MarcinOlsztyn, zależy czego oczekujesz od furmanki?? Ma być szybko czy dostojnie , a może ekonomicznie czy bardziej bogato?? Wszystko zależu jak i ile jeździsz??
              Jest opcja , że może nie opłaca Ci sie przepłacać za dizlucha i bardziej opłaca sie kupić benzynkę. Większa radocha z jazdy
              Kolejna rzecz to późniejsza chęć poprawienia fabryki. W takim wypadku musi być coś z dodmuchem !!
              Najlepiej przejdź się do naszego salonu Skody i popróbuj, maja kilka testowek.
              Z mojej strony polecam O II po lifcie z 2.0 TDI CR 170 . PIĘKNIE JEDZIE :!: :!: :!:
              NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
              Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
              Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
              171 KM ; 402 Nm obr/min
              Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

              Komentarz

              • Ćwiarteczka
                Rider
                S_OCP Member
                • 2006
                • 605

                #8
                Zamieszczone przez wojtisek1
                Z mojej strony polecam O II po lifcie z 2.0 TDI CR 170 . PIĘKNIE JEDZIE
                A to już jest u Was RS po lifcie :?: :wink:
                Superb 2 FL Combi 2,0 TDI CFBG


                PerfectService by DGW

                Komentarz

                • satoot
                  Rider
                  • 2008
                  • 525

                  #9
                  Zamieszczone przez Klauzero
                  Szczególnie interesuje mnie nadchodząca nowość - 1.6 TDI CR, być może warto poczekać...
                  A gdzie można o tym silniku więcej znaleźć?

                  Komentarz

                  • metrotest
                    Rider
                    • 2006
                    • 506
                    • Volkswagen
                    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CCZA 2.0 TSI RS 200 KM

                    #10
                    A ja bym tam w nową konstrukcję /w całym VAG/ się nie pchał. Pewno jak zwykle wyjdą "choroby wieku dziecięcego".

                    Komentarz

                    • paulob1
                      Rider
                      • 2008
                      • 470
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Powiem tylko tyle,że wszystko jest takajak napisałem , w Autoświecie z 20 pażdziernika. Ten sam sinik 140 koni tylko w passacie kombi.
                      Lektura do poduszki.......

                      Komentarz

                      • Klauzero
                        Rider
                        • 2008
                        • 575

                        #12
                        Czy mógłbyś zacytować część tego artykułu, zwłaszcza tą, gdzie odniosłeś wrażenie, że ten silnik to tragedia?
                        Tak, jak pisałem wcześniej, do głównych wad należy zaliczyć hałaśliwości (bez przesady, kto kupował do tej pory diesle dla zupełnej ciszy?) i na tym bym tą listę zakończył. Reszta to zalety, no może jeszcze do wad zaliczyłbym branie oleju (skrajne opinie użytkowników) i wydumana, powtarzam wydumana turbodziura (max moment przy 1750 rpm - faktycznie tragedia . Reszta to wady wszystkich współczesnych TD - dwumasa oraz czułość na jakość tankowanego paliwa, nie wydaję się aby 2.0 TDI był w tych kwestiach jakimś skrajnym wyjątkiem.
                        Mądry Polak po ©kodzie...

                        Komentarz

                        • sontario
                          Rider
                          • 2007
                          • 260
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                          #13
                          paulob1, jeśli już opierasz się na jakimś artykule to podaj do niego link, bo nie wszyscy potrafią znaleźć sobie w necie to o czym piszesz. Poza tym chyba nie bardzo doczytałeś o jaki silnik chodzi... Tam mowa jest o jednostce 170 konnej a nie 140. Silniki wydają się łudząco podobne a jednak różnią się budową niektórych elementów.

                          Podaję link do artykułu o jakim napisał paulob1: http://www.auto-swiat.pl/wydania/art...22421&Strona=1

                          Swoją drogą po przeczytaniu tego artykułu, skłonny jestem sądzić, że chyba komuś bardzo musiało zależeć na negatywnym wyniku testu albo testerzy eksploatowali silnik jak te głupie małpy - odpalasz i but w podłogę... Świadczą bynajmniej o takim stylu jazdy szybko wytarte klocki hamulcowe z tyłu. Gdyby każdy Passat tak się zachowywał jak testowany egzemplarz - dawno już musieliby zamknąć fabrykę w Wolfsburgu, odchodząc w niesławie. Wg mnie bardzo naciągnięty opis.. Brakuje tam jeszcze tylko opisu jak samochód leciał z dużej wysokości i dlaczego nic z niego nie zostało :lol: Ale poczytajcie sami...

                          Pozdrawiam.
                          OII Elegance 2.0 TDI

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            IMO
                            najbardziej niezawodny i oszczedny z pewnoscia 1.9tdi 105
                            b dynamiczny 2.0tdi 170 lub 2.0TFSI 200
                            kompromis 2.0tdi 140 lub 1.8 tsi 160

                            ponoc 1.9 105 po programie na 140KM jest lepszym wyborem niz 2.0 140 ze wzgledu na niezawodnosc

                            najlepiej pojezdzic samemu i stwierdzic co odpowiada.. co do niezawodnosci jest na temat o usterkach (obszerny) ale wiele usterek jest eliminowane z czasem
                            pozdrawiam
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              jak dla mnie wszystko zalezy od kasy, w zależności od niej brałbym najmocniejszy seryjnie motor na jaki mnie stać i tyle.
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Klauzero
                                Rider
                                • 2008
                                • 575

                                #16
                                Skoro jesteśmy w temacie, to czym różni się 1.9 TDI PD 105 KM BJB od BXE? Poza oczywiście datą wprowadzenia Czy jest szansa na to, że w BXE pompowtryskiwacze montowane są na 2 śruby, co wyklucza konieczność ich ustawianie przy ponownym montażu?

                                P.S.
                                Test typowo AutoBildowy, co ciekawe kiedyś zalecało się jazdę do zagranicznych ASO, a wygląda na to, że w Niemczech zarówno z elektroniką kiepsko, jak również z jakością obsługi.
                                Mądry Polak po ©kodzie...

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Klauzero
                                  czym różni się 1.9 TDI PD 105 KM BJB od BXE?
                                  dokładnie nie powiem, ale ZTCW pierdy w stylu "ukłon w stronę ekologii"
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  • Klauzero
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 575

                                    #18
                                    Aha, pewnie jakieś delikatne eco-mody, bo normę EURO spełniają tą samą. Ciekawe jak z tym mocowaniem pompowtryskiwaczy, bo wtedy teoretycznie jednostka BXE byłaby cichsza, a hałas jest również zanieczyszczeniem.
                                    Mądry Polak po ©kodzie...

                                    Komentarz

                                    • szkoda
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 22543

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Klauzero
                                      Aha, pewnie jakieś delikatne eco-mody, bo normę EURO spełniają tą samą.
                                      tak tak, recyrkulacja spalin jest większa czy cos tam.
                                      saport techniczny baj DGW
                                      była BKD+DSG '05 120kkm
                                      była BXE '08 190kkm
                                      no i nie ma :-)

                                      Komentarz

                                      • paulob1
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 470
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        Rozumiem,że każdy chciałby mieć wszystko na złotej tacy,ale gazetę można kupić w zwykłym kiosku za 2,60PLN! Napiszę tylko tyle,że passat z 2,0 TDI 140KM w teście 100 tys km lądował w serwicie aż 9 razy z powodu słabości zilnika.Resztę można sobie doczytać w normalnej gazecie.

                                        Komentarz

                                        • Perfee
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 179

                                          #21
                                          Klauzero, silnik BJB nie ma układu chłodzenia spalin i przez to spełnia normę EURO 3, a silniki BKC i BXE spełniają normę EURO 4.
                                          Perfee
                                          149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

                                          Komentarz

                                          • paulob1
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 470
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Skan najważniejszej czxęści tego artykułu zrzuciłem na fmixa i jest pod adresem:

                                            Komentarz

                                            • szkoda
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 22543

                                              #23
                                              Zamieszczone przez paulob1
                                              Rozumiem,że każdy chciałby mieć wszystko na złotej tacy,ale gazetę można kupić w zwykłym kiosku za 2,60PLN! Napiszę tylko tyle,że passat z 2,0 TDI 140KM w teście 100 tys km lądował w serwicie aż 9 razy z powodu słabości zilnika.Resztę można sobie doczytać w normalnej gazecie.
                                              to czytaj uważnie bo mowa o motorze 170KM czyli takim jak występuje w Octavii RS a nie BKD 140KM :idea:

                                              a na marginesie fajne jest to:

                                              "Drobna wada wrodzona, niewłaściwe diagnozy, a także błędy w sztuce serwisowej wystarczyły, by bardzo mocno nadszarpnąć opinię o solidności popularnego Passata, w naszym teście długodystansowym sprawdziliśmy wersję z popularnym silnikiem 2.0 TDI" :lol:

                                              [ Dodano: Nie 16 Lis, 08 17:34 ]
                                              acha, czyli o różnych testach mówimy :lol:
                                              saport techniczny baj DGW
                                              była BKD+DSG '05 120kkm
                                              była BXE '08 190kkm
                                              no i nie ma :-)

                                              Komentarz

                                              • paulob1
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 470
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Racja. MOje przeoczenie. Te silniki są =łudząco do siebie podobne.Nie mniej jednak zastanawiałbym się nad kupnem takiego Volksszajsu

                                                Komentarz

                                                • szkoda
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2005
                                                  • 22543

                                                  #25
                                                  hihihihihi, 2 te same testy i 2 różne motory, uwielbiam pismaków :lol:

                                                  [ Dodano: Nie 16 Lis, 08 17:39 ]
                                                  Zamieszczone przez paulob1
                                                  Racja. MOje przeoczenie. Te silniki są =łudząco do siebie podobne.Nie mniej jednak zastanawiałbym się nad kupnem takiego Volksszajsu
                                                  nie wiemy o czym w ogóle mowa kolego

                                                  poza tym zamiast czytać gazetki pogadaj z kolegami, którzy jednym lub drugim motorem zrobili już pare kilometrów, zamiast wygłaszać tego typu opinie nie poparte NICZYM :idea:

                                                  mogę Ci opowiedzieć o wadach BKD, a jeszcze lepiej jak sobie poczytasz na forum :idea:

                                                  [ Dodano: Nie 16 Lis, 08 17:40 ]
                                                  Zamieszczone przez paulob1
                                                  Te silniki są =łudząco do siebie podobne
                                                  :shock:
                                                  saport techniczny baj DGW
                                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                                  była BXE '08 190kkm
                                                  no i nie ma :-)

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...